Nádpokolban a nagy halakért!

Jön a Horgász Kártya és ez nem vicc!!!
2018-05-29
III. Hal-Álom páros horgászverseny a Villantó Horgásztavon – fotók
2018-08-12

Nádpokolban a nagy halakért!

Lukics Adrián barátunk beszámolója a Don Carp Lake VIP 1-es helyén eltöltött 96 óráról, sok tanulságos és érdekes halfogással.

Hosszú tervezgetés, helyfoglalás és előkészület után érkeztem meg két barátommal a Don Carp Lake VIP1-es szektorába egy négy napos horgászatra. A terv az volt, hogy egy jót pecázunk és minél több nagy halat igyekszünk kézbefogni és egy fotó után visszaengedni, persze a tervek azért születnek, hogy az élet felülírhassa…

Mikor megérkeztünk és megláttuk a horgászandó területet és elbeszélgettünk a halőrrel, azonnal kiderült, hogy megérte tervezni.

Újra tervezés!

Szép nyílt terület fogadott minket nádassal körbevéve, de a kapott információk szerint a halakat csak a nádon belül lehet kapásra bírni. Ez azt jelentette, hogy csónakba ültünk és három órás tapogató (nem radaros) terep felmérést végeztem és leraktam az első két helyre a bójáimat.

Az első halat a második bója melletti hely hozta meg három óra után, aztán öt óra csend és szürkületkor indult az igazi játék. Első este 4db pontyot sikerült megfogni a nádtorzsákkal és akadókkal tarkított területen, persze ezt úgy kell elképzelni, hogy minden kapás után azonnal csónakba és tekerni a hal után, ami addigra legalább három – négy nádcsomón túl volt már és fel is fűzte rá a felszerelést. Itt érdemes megjegyezni, hogy a tó egyik szabálya, hogy maximum 35-ös zsinórral szabad horgászni, ez nem sokat könnyitett a feladaton és volt is halvesztésünk bőven.

A legjobban működő helyünkön 5-10cm iszap volt, ha egy picivel messzebb tettem le felszerelést a 15-cmes iszapba, akkor lebegtetve se sikerült kapást elérni vélhetően, mind a nyílt vízen, mind pedig az iszaposabb részen a halak nem érezték magukat biztonságba annyira, hogy bátran táplálkozzanak, csak ezeken az eldugott helyeken.

Sajnos a harmadik nap nem úgy alakult, ahogy terveztük, mert a reggeli órákba valami megcsípte vagy megmarta a lábamat, ami délutánra bedagadt és rá se tudtam állni, így irány az ügyelet! Itt kell ismét megemlítenem a halőr sporttárs segítségét, aki a manapság elvárható segítőkészséget felülmúlva segített abban, hogy hamarosan ismét mehessen tovább a horgászat!

A negyedik napon egy új helyet kellett keresnem, hogy horogra tudjak csalni valami méretesebb példányt. Ezt úgy sikerült megoldani, hogy egy 90 fokos töréssel húztam be a felszerelést.

Nagyon sok csalit kipróbáltunk és a legjobban a CFB teszt bojlija működött abból is a corn+ 2.2es verzió 24mm-es méretben egy Pro Line 16mm-es Mangós pop uppal kikönnyítve. Mivel ez egy tesztelés alatt álló csali, így elég kis adag állt rendelkezésemre, mikor ez elfogyott rögtönözni kellett.  3szem nagyméretű tigrismogyi és a mangós pop up. Meg kell ragadnom az alkalmat és köszönetet kell mondanom a CFB-nek a csaliért.

A végeredményünk 14 db szép hal lett ebből 2 db amúr és a többi igazi erős ponty!

Csak ajánlani tudom mindenkinek a tavat és remélem hasonló élményekkel sikerül gyarapodnotok!